We bakken +100 banketstaven voor de Zonnebloem

Samen met "De zonnebloem afdeling Sluis" zorgde Rotary Oostburg voor een beetje zon in de schoorsteen bij diverse mensen in de regio.

Want in de donkere decembermaanden was het niet vanzelfsprekend dat het overal een maand vol geluk, zonnige momenten en feestelijkheden was.

Daarom werden er door de leden van Rotary Oostburg in de ochtend honderden banketstaven gebakken. Dit ging in de middag vrolijk door.

In de avonduren nam een andere ploeg, uiteraard alles steeds op anderhalve meter afstand, de werkzaamheden over.

Honderden tasjes werden gevuld. Naast de banketstaaf ook een prachtige bloembol, chocolade en andere cadeautjes in een tasje.

Deze werden naar de distributiepunten in de diverse dorpen van onze gemeente gebracht. Daar nam de Zonnebloem het van ons over; zij zorgden voor de verdeling van de tasjes. Gezien het aantal positieve reacties op onze facebookpagina, mogen we stellen dat we de zon wat hebben laten schijnen, via de schoorsteen (en de voordeur) bij de mensen die een extra steuntje in de rug wel konden gebruiken. Want corona zorgt niet alleen voor longklachten. Voor veel mensen ligt eenzaamheid op de loer en dan is een klein gebaar soms al genoeg om even wat hoop en verlichting te brengen. Samen slaan we ons hier doorheen.